Thor BDay Cup VI. ’19



Hagyományokhoz híven február 23.-án négy fős csapatok küzdhetnek az elsőségért, hogy megmutassák, mely teremben vannak a legkeményebb legények és leányok.


A verseny szombaton kora délelőtt a regisztrációval kezdődik, majd négy feladat során különböző kondicionális képességek mérésével eldől, mely nyolc csapat kerülhet a döntőbe. A nyolc legjobb csapat küzdhet meg az elsőségért. Az első négy feladat pontjait hozzák magukkal, de az ötödik, azaz a döntő küzdelem teljesítménye halmozottan beleszámít a végeredménybe, ezáltal valós esélyt biztosítva a nyolcadikként döntőbe jutónak egy frenetikus teljesítménnyel a győzelemhez. 


Thor BDay Cup VI. ’19

2019. Február 23.

1116. Budapest Nándorfejérvári út 40.

Versenyfeladatok 

  1. feladat – Midgard  

A gyakorlat két részből áll. 

Elsőként az összes csapattag 3 ismétléses maximumot keres láblökéses nyomásban rúddal (push press). A versenyzők egymás után végzik el a kísérleteket, a rendelkezésre álló időn belül többször is megpróbálhatják a feladatot. Az időkeret 5 perc.

A feladat második részében az összes versenyző egymást követően, egyesével végrehajtja a következőket:

- 10 egykezes szakítás (snatch) kezenként (♂ 24 kg / ♀ 12 kg)

- 100 m evezés,

- 10 dobozra ugrás.

A csapattagok a 3 RM push press zónájából indulhatnak és a snatch/evezés/dobozra ugrás hármasa után pacsival válthatják társukat. A második részhez a Time Cap 8 perc, amelyben a végrehajtás gyorsasága a helyezés alapja.

  1. feladat – Midgard sztenderdek

Láblökéses nyomás sztenderdek: a versenyző a rackből veszi ki a rudat, és a mellkas elöl, láblökéssel juttatja fej fölé azt. A felső ponton a teljes test egyenes, a térdek és a csípő nyújtásban, a két kar a fej fölött tartja a súlyt, ami szemmel láthatóan mozdulatlan. Nem érvényes az ismétlés, ha a versenyző ellép, a lábfejek teljesen elemelkednek a talajtól, második süllyesztés történik, vagy a felső ponton nincs lockout és fixáció. 

Szakítás sztenderdek: a kettlebell a láb közül egyetlen mozdulattal a fej fölé érkezik. A felső ponton lockout és fixáció szükséges, tehát a bell nyújtott kar mellett szemmel láthatóan megáll egy pillanatra. Súlyok: férfiak 24 kg és nők 12 kg. Nem érvényes az ismétlés, ha a kar nincs kinyújtva a felső ponton, vagy nem áll meg, illetve ha a versenyző a mozdulatot megtöri, nyomással fejezi be.  


Evezés: a lábszíjak használata kötelező.

Dobozra ugrás: az ugrást páros lábbal kell végrehajtani, és páros lábra kell érkezni, a dobozon teljesen ki kell állni, a lábak és a csípő nyújtva. Lefelé lehet lépni vagy ugrani előre és hátra is. Nem érvényes az ugrás, ha a versenyző nem páros lábról ugrik, nem páros lábra érkezik, vagy nem áll fel az ugrás végén. 


2. feladat – Jötunheim

A második feladat erőgyakorlatokból áll. 

A csapat minden tagja három ismétléses maximumot keres az alábbi gyakorlatok mindegyikéből:

- elöl guggolás rúddal (front squat)

- elemelés rúddal (deadlift)

- fekvenyomás rúddal (bench press)

Az időkorlát 15 perc, amelyet a versenyzők tetszőlegesen oszthatnak el maguk között. 

Egyszerre egy versenyző végez maxolást, a többiek segíthetnek a súlyok felpakolásában. Amikor egy versenyző végzett az összes feladattal, átadja a stafétát, és a következő versenyző kezdhet, így a négy versenyző egymás után végzi a maxolást.  

Minden csapatnak 220 kg súly áll a rendelkezésére, ha ennél többre van szükség, azt előre jelezniük kell a bírók felé! 

  1. feladat - Jötunheim sztenderdek:

Elöl guggolás: a rudat a versenyző a rackből veszi ki. A guggolás során a rúd végig a váll elülső részén van, nem csúszik előre a felkarra. Használható súlyemelő vagy testépítő fogás.

A guggolás során a comb felső része a csípő vonala alá kerül. Az alsó ponton nem kell megállítani a mozdulatot. A felső ponton a térdek és a csípő nyújtásban van, a versenyező egyenesen, és szemmel láthatóan mozdulatlanul megáll a súly alatt. 

Nem érvényes az ismétlés, ha a guggolás nem éri el a megfelelő mélységet, a rúd a versenyző karjára csúszik, vagy a felső ponton nincs egyenes testtel megállítva az ismétlés. 

Elemelés: a versenyző a földön pihenő mozdulatlan rudat emeli fel sumo vagy konvencionális stílusban. A kezdőponttól a kiállásig a rúd folyamatosan mozog,  a felső ponton a térdek és a csípő nyújtásban van, a versenyező egyenesen, és szemmel láthatóan mozdulatlanul megáll. A leeresztés lehet gyors, de nem lehet dobás. A touch'n'go kivitelezés nem érvényes. 

Nem érvényes az ismétlés, ha a rúd pattan a talajon, az emelés mozdulata megtörik ("rángatás"), vagy a felső ponton hiányzik a teljes kiállás és fixáció. 

Fekvenyomás: a versenyző felfekszik a padra, úgy, hogy a lapockája, a feje és a feneke érinti a padot, talpa pedig teljesen a talajon marad. Kiemeli a rackből a rudat, majd azt a mellkasra eresztve ott egy pillanatig megállítja, és egyenesen felnyomja, amíg a kar nyújtott pozícióba kerül és szemmel láthatóan mozdulatlanná válik. A hip drive használata megengedett, de a fenék nem emelkedhet el a padtól. 

Nem érvényes az ismétlés, ha a fenék elemelkedik a padtól, a talp bármely része felemelkedik a talajról, vagy hiányzik a lockout és a fixáció az ismétlés végén. A mellkason való megpattintás szintén érvénytelen. 


Ha egy versenyző átadta a stafétát egy másik versenyzőnek, ő már nem térhet vissza újabb kísérleteket végrehajtani. 


3. feladat – Álfheimr

A feladat során minden versenyző végrehajt 1 perc air bike hajtást és 1 perc evezést gépen. 


A versenyzők célja a lehető legtöbb kalória elégetése az idő alatt. A 2. feladat után a  versenyző elfut a csapat bázispontjára és pacsival váltja a következő csapattársat.


A cél a lehető legtöbb kalória elégetése csapatszinten. A teljes időkeret 10 perc. Ha az utolsó versenyző nem ér vissza a bázisra az időkereten belül, akkor az ő utolsó 1 perces eredménye nem számít bele a csapat végeredményébe. 


4. feladat - Vanaheimr

A feladat két részből áll.

Az első feladatrészben az egyik versenyző folyamatosan kitörés sétát végez saját testsúllyal, mindenközben a csapat egy másik tagja burpeeket végez mindaddig, amíg társa nem hagyja abba a kitörés sétát. A cél a lehető legtöbb burpee elvégzése a rendelkezésre álló 4 perces időkeretben. Ha a kitörés sétát végző versenyző megáll, vagy érvénytelen ismétlést hajt végre, a bíró figyelmezteti. A harmadik figyelmeztetésnél a feladatot a bíró megállítja, az eddig elvégzett burpee-k száma lesz a pontszám.

A feladat második felében az egyik versenyző farmer sétát végez dupla 32 (férfiak) vagy dupla 16 (nők) kg-os kettlebellel. Mindenközben társa egykezes felvétel és fej fölé jutatást (clean & STOH) végez egy 20 (férfiak) vagy 12 (nők) kg-os kettlebellel. Ennél a gyakorlatnál tetszőleges pihenő és kézcsere hajtható végre. Ha a farmer sétát végző versenyző leteszi valamelyik bellt, a feladat véget ér, illetve megállás esetén a bíró figyelmezteti, és a harmadik figyelmeztetés véget vet a feladatnak. A pontszámot az érvényes clean & STOH-ok száma adja a 4 perces időkereten belül. 


          4.    feladat – Vanaheimr sztenderdek: 

Farmer séta: a versenyző két bellt fog a kezében a test mellett lógatva, és azokkal végzi a sétát. A belleket letenni nem szabad. A versenyző maga választja meg a séta sebességét, de megállnia nem szabad. 

Kitörés séta: a versenyző kitöréseket végez, amelyeknél folyamatosan lépnie kell, azaz a lábakat nem zárhatja egymás mellé. A hátul lévő térdnek minden ismétlésnél érintenie kell a talajt. 

Clean and STOH: a clean a kettlebell rack pozícióba juttatása láb közül egyetlen mozdulattal. A bell a rack pozícióban egy pillanatra megáll, innen pedig nyomással, láblökéses nyomással vagy lökéssel jut a versenyző feje fölé. A felső ponton a teljes test egyenes, a térdek és a csípő nyújtásban, a kar a fej fölött tartja a súlyt, ami szemmel láthatóan mozdulatlan. A versenyző ezután visszaveszi a bellt rack pozícióba és újabb cleant hajt végre. 


Burpee:  A burpee szabályos fekvőtámaszból guggolótámaszba, majd onnan páros lábbal való felugrást jelent. Férfiak számára a fekvőtámaszban karhajlítás is kötelező, hölgyek számára csak a pozíció felvétele. A fekvőtámasz szabályai: a lábak zárva, a lábfej a lábujjakon támaszkodik, a test egyenes, sem homorítás, sem a fenék kinyomása nem elfogadható. A karok a testtel 30-60 fokos szöget zárnak be.  Az ismétlések teljes karnyújtásból indulnak, és leeresztésnél a felkarcsontnak vízszintbe, vagy az alá kell kerülnie, azonban a mellkas nem érheti a földet.


ASGARD - a Döntő feladat

A csapatnak végre kell hajtania az alábbi feladatokat az adott sorrendben: 

80 Wall ball

160 Cal Row

80 Deadlift 80♂/50♀kg

160 Cal Air Bike 

80 Wall Ball

A csapattagok tetszőleges számú cserét hajthatnak végre, és tetszőleges módon oszthatják be egymás között a feladatok elvégzését, azonban amíg egy feladatot nem végeztek el, nem léphetnek át a következőre. Egyszerre mindig egy versenyző dolgozik. 

A fentiek elvégzése után mindegyik versenyző választ magának egyet az alábbiak közül:

12 Thruster + 1 rope climb

9 Thruster + 2 Rope Climb

6 Thruster + 3 Rope Climb

3 Thruster  + 4 Rope Climb

A versenyzők tetszőlegesen dönthetik el, melyikük melyik kombinációt hajtja végre, azonban amíg egyikük nem végzett, a következő versenyző nem kezdheti el a saját körét. A thrustert férfiak két 24 kg-os, nők két 16 kg-os girjával hajtják végre. 

A feladatsort a leggyorsabban végrehajtó csapat győz. 

ASGARD Sztenderdek:

Wall ball: A wall ball esetében a guggolásnak el kell érnie a szabályos mélységet (a guggolás alsó pontján a comb felső vonala vízszintes alá kerül), a labdának érintenie kell a célterületet, és a versenyzőnek minden ismétlés után el kell kapnia a labdát. Hölgyek esetén 6-os, uraknál pedig a 9 kilógrammos eszközt kell használni. 

Thruster:   A gyakorlat kiinduló helyzetében a két kettlebellt a versenyző rack pozícióban tartja, az eszközök füle a mellkas előtt van, az eszközök teste pedig a felkaron és az alkaron fekszik, a könyökök a test mellett. A thrusterben a guggolásnak szabályos mélységet kell elérnie, a nyomás felső pontján pedig a lábak nyújtva vannak, a felsőtest függőleges, a karok nyújtva, és a test szabad szemmel láthatóan mozdulatlanná válik egy pillanatra. 

Deadlift: a második feladat sztenderdjei érvényesek, annyi különbséggel, hogy lefelé nem szükséges kontrolláltan kísérni a súlyt. A touch'n'go kivitelezés itt sem megengedett. 


Kötélmászás: a versenyző állásból indul, és vagy csak kézzel, vagy kézzel és lábbal mászik fel a meghatározott magasságra (5m). A magasságot jelelő jelet meg kell érintenie, aztán visszaereszkednie a talajra. Ugrani sem felfelé sem lefelé nem érvényes.


Jelentkezési határidő: február 17. vasárnap éjfél


Figyeljétek eseményünket, hogy azonnal értesüljetek a legújabb feladatokról, információkról és hírekről:

https://www.facebook.com/events/464458570753723/