Hagyományokhoz híven február 23.-án négy fős csapatok küzdhetnek az elsőségért, hogy megmutassák, mely teremben vannak a legkeményebb legények és leányok.
A verseny szombaton kora délelőtt a regisztrációval kezdődik, majd négy feladat során különböző kondicionális képességek mérésével eldől, mely nyolc csapat kerülhet a döntőbe. A nyolc legjobb csapat küzdhet meg az elsőségért. Az első négy feladat pontjait hozzák magukkal, de az ötödik, azaz a döntő küzdelem teljesítménye halmozottan beleszámít a végeredménybe, ezáltal valós esélyt biztosítva a nyolcadikként döntőbe jutónak egy frenetikus teljesítménnyel a győzelemhez.
Thor BDay Cup VI. ’19
2019. Február 23.
1116. Budapest Nándorfejérvári út 40.
Versenyfeladatok
A gyakorlat két részből áll.
Elsőként az összes csapattag 3 ismétléses maximumot keres láblökéses nyomásban rúddal (push press). A versenyzők egymás után végzik el a kísérleteket, a rendelkezésre álló időn belül többször is megpróbálhatják a feladatot. Az időkeret 5 perc.
A feladat második részében az összes versenyző egymást követően, egyesével végrehajtja a következőket:
- 10 egykezes szakítás (snatch) kezenként (♂ 24 kg / ♀ 12 kg)
- 100 m evezés,
- 10 dobozra ugrás.
A csapattagok a 3 RM push press zónájából indulhatnak és a snatch/evezés/dobozra ugrás hármasa után pacsival válthatják társukat. A második részhez a Time Cap 8 perc, amelyben a végrehajtás gyorsasága a helyezés alapja.
Láblökéses nyomás sztenderdek: a versenyző a rackből veszi ki a rudat, és a mellkas elöl, láblökéssel juttatja fej fölé azt. A felső ponton a teljes test egyenes, a térdek és a csípő nyújtásban, a két kar a fej fölött tartja a súlyt, ami szemmel láthatóan mozdulatlan. Nem érvényes az ismétlés, ha a versenyző ellép, a lábfejek teljesen elemelkednek a talajtól, második süllyesztés történik, vagy a felső ponton nincs lockout és fixáció.
Szakítás sztenderdek: a kettlebell a láb közül egyetlen mozdulattal a fej fölé érkezik. A felső ponton lockout és fixáció szükséges, tehát a bell nyújtott kar mellett szemmel láthatóan megáll egy pillanatra. Súlyok: férfiak 24 kg és nők 12 kg. Nem érvényes az ismétlés, ha a kar nincs kinyújtva a felső ponton, vagy nem áll meg, illetve ha a versenyző a mozdulatot megtöri, nyomással fejezi be.
Evezés: a lábszíjak használata kötelező.
Dobozra ugrás: az ugrást páros lábbal kell végrehajtani, és páros lábra kell érkezni, a dobozon teljesen ki kell állni, a lábak és a csípő nyújtva. Lefelé lehet lépni vagy ugrani előre és hátra is. Nem érvényes az ugrás, ha a versenyző nem páros lábról ugrik, nem páros lábra érkezik, vagy nem áll fel az ugrás végén.
2. feladat – Jötunheim
A második feladat erőgyakorlatokból áll.
A csapat minden tagja három ismétléses maximumot keres az alábbi gyakorlatok mindegyikéből:
- elöl guggolás rúddal (front squat)
- elemelés rúddal (deadlift)
- fekvenyomás rúddal (bench press)
Az időkorlát 15 perc, amelyet a versenyzők tetszőlegesen oszthatnak el maguk között.
Egyszerre egy versenyző végez maxolást, a többiek segíthetnek a súlyok felpakolásában. Amikor egy versenyző végzett az összes feladattal, átadja a stafétát, és a következő versenyző kezdhet, így a négy versenyző egymás után végzi a maxolást.
Minden csapatnak 220 kg súly áll a rendelkezésére, ha ennél többre van szükség, azt előre jelezniük kell a bírók felé!
Elöl guggolás: a rudat a versenyző a rackből veszi ki. A guggolás során a rúd végig a váll elülső részén van, nem csúszik előre a felkarra. Használható súlyemelő vagy testépítő fogás.
A guggolás során a comb felső része a csípő vonala alá kerül. Az alsó ponton nem kell megállítani a mozdulatot. A felső ponton a térdek és a csípő nyújtásban van, a versenyező egyenesen, és szemmel láthatóan mozdulatlanul megáll a súly alatt.
Nem érvényes az ismétlés, ha a guggolás nem éri el a megfelelő mélységet, a rúd a versenyző karjára csúszik, vagy a felső ponton nincs egyenes testtel megállítva az ismétlés.
Elemelés: a versenyző a földön pihenő mozdulatlan rudat emeli fel sumo vagy konvencionális stílusban. A kezdőponttól a kiállásig a rúd folyamatosan mozog, a felső ponton a térdek és a csípő nyújtásban van, a versenyező egyenesen, és szemmel láthatóan mozdulatlanul megáll. A leeresztés lehet gyors, de nem lehet dobás. A touch'n'go kivitelezés nem érvényes.
Nem érvényes az ismétlés, ha a rúd pattan a talajon, az emelés mozdulata megtörik ("rángatás"), vagy a felső ponton hiányzik a teljes kiállás és fixáció.
Fekvenyomás: a versenyző felfekszik a padra, úgy, hogy a lapockája, a feje és a feneke érinti a padot, talpa pedig teljesen a talajon marad. Kiemeli a rackből a rudat, majd azt a mellkasra eresztve ott egy pillanatig megállítja, és egyenesen felnyomja, amíg a kar nyújtott pozícióba kerül és szemmel láthatóan mozdulatlanná válik. A hip drive használata megengedett, de a fenék nem emelkedhet el a padtól.
Nem érvényes az ismétlés, ha a fenék elemelkedik a padtól, a talp bármely része felemelkedik a talajról, vagy hiányzik a lockout és a fixáció az ismétlés végén. A mellkason való megpattintás szintén érvénytelen.
Ha egy versenyző átadta a stafétát egy másik versenyzőnek, ő már nem térhet vissza újabb kísérleteket végrehajtani.
3. feladat – Álfheimr
A feladat során minden versenyző végrehajt 1 perc air bike hajtást és 1 perc evezést gépen.
A versenyzők célja a lehető legtöbb kalória elégetése az idő alatt. A 2. feladat után a versenyző elfut a csapat bázispontjára és pacsival váltja a következő csapattársat.
A cél a lehető legtöbb kalória elégetése csapatszinten. A teljes időkeret 10 perc. Ha az utolsó versenyző nem ér vissza a bázisra az időkereten belül, akkor az ő utolsó 1 perces eredménye nem számít bele a csapat végeredményébe.
4. feladat - Vanaheimr
A feladat két részből áll.
Az első feladatrészben az egyik versenyző folyamatosan kitörés sétát végez saját testsúllyal, mindenközben a csapat egy másik tagja burpeeket végez mindaddig, amíg társa nem hagyja abba a kitörés sétát. A cél a lehető legtöbb burpee elvégzése a rendelkezésre álló 4 perces időkeretben. Ha a kitörés sétát végző versenyző megáll, vagy érvénytelen ismétlést hajt végre, a bíró figyelmezteti. A harmadik figyelmeztetésnél a feladatot a bíró megállítja, az eddig elvégzett burpee-k száma lesz a pontszám.
A feladat második felében az egyik versenyző farmer sétát végez dupla 32 (férfiak) vagy dupla 16 (nők) kg-os kettlebellel. Mindenközben társa egykezes felvétel és fej fölé jutatást (clean & STOH) végez egy 20 (férfiak) vagy 12 (nők) kg-os kettlebellel. Ennél a gyakorlatnál tetszőleges pihenő és kézcsere hajtható végre. Ha a farmer sétát végző versenyző leteszi valamelyik bellt, a feladat véget ér, illetve megállás esetén a bíró figyelmezteti, és a harmadik figyelmeztetés véget vet a feladatnak. A pontszámot az érvényes clean & STOH-ok száma adja a 4 perces időkereten belül.
4. feladat – Vanaheimr sztenderdek:
Farmer séta: a versenyző két bellt fog a kezében a test mellett lógatva, és azokkal végzi a sétát. A belleket letenni nem szabad. A versenyző maga választja meg a séta sebességét, de megállnia nem szabad.
Kitörés séta: a versenyző kitöréseket végez, amelyeknél folyamatosan lépnie kell, azaz a lábakat nem zárhatja egymás mellé. A hátul lévő térdnek minden ismétlésnél érintenie kell a talajt.
Clean and STOH: a clean a kettlebell rack pozícióba juttatása láb közül egyetlen mozdulattal. A bell a rack pozícióban egy pillanatra megáll, innen pedig nyomással, láblökéses nyomással vagy lökéssel jut a versenyző feje fölé. A felső ponton a teljes test egyenes, a térdek és a csípő nyújtásban, a kar a fej fölött tartja a súlyt, ami szemmel láthatóan mozdulatlan. A versenyző ezután visszaveszi a bellt rack pozícióba és újabb cleant hajt végre.
Burpee: A burpee szabályos fekvőtámaszból guggolótámaszba, majd onnan páros lábbal való felugrást jelent. Férfiak számára a fekvőtámaszban karhajlítás is kötelező, hölgyek számára csak a pozíció felvétele. A fekvőtámasz szabályai: a lábak zárva, a lábfej a lábujjakon támaszkodik, a test egyenes, sem homorítás, sem a fenék kinyomása nem elfogadható. A karok a testtel 30-60 fokos szöget zárnak be. Az ismétlések teljes karnyújtásból indulnak, és leeresztésnél a felkarcsontnak vízszintbe, vagy az alá kell kerülnie, azonban a mellkas nem érheti a földet.
ASGARD - a Döntő feladat
A csapatnak végre kell hajtania az alábbi feladatokat az adott sorrendben:
80 Wall ball
160 Cal Row
80 Deadlift 80♂/50♀kg
160 Cal Air Bike
80 Wall Ball
A csapattagok tetszőleges számú cserét hajthatnak végre, és tetszőleges módon oszthatják be egymás között a feladatok elvégzését, azonban amíg egy feladatot nem végeztek el, nem léphetnek át a következőre. Egyszerre mindig egy versenyző dolgozik.
A fentiek elvégzése után mindegyik versenyző választ magának egyet az alábbiak közül:
12 Thruster + 1 rope climb
9 Thruster + 2 Rope Climb
6 Thruster + 3 Rope Climb
3 Thruster + 4 Rope Climb
A versenyzők tetszőlegesen dönthetik el, melyikük melyik kombinációt hajtja végre, azonban amíg egyikük nem végzett, a következő versenyző nem kezdheti el a saját körét. A thrustert férfiak két 24 kg-os, nők két 16 kg-os girjával hajtják végre.
A feladatsort a leggyorsabban végrehajtó csapat győz.
ASGARD Sztenderdek:
Wall ball: A wall ball esetében a guggolásnak el kell érnie a szabályos mélységet (a guggolás alsó pontján a comb felső vonala vízszintes alá kerül), a labdának érintenie kell a célterületet, és a versenyzőnek minden ismétlés után el kell kapnia a labdát. Hölgyek esetén 6-os, uraknál pedig a 9 kilógrammos eszközt kell használni.
Thruster: A gyakorlat kiinduló helyzetében a két kettlebellt a versenyző rack pozícióban tartja, az eszközök füle a mellkas előtt van, az eszközök teste pedig a felkaron és az alkaron fekszik, a könyökök a test mellett. A thrusterben a guggolásnak szabályos mélységet kell elérnie, a nyomás felső pontján pedig a lábak nyújtva vannak, a felsőtest függőleges, a karok nyújtva, és a test szabad szemmel láthatóan mozdulatlanná válik egy pillanatra.
Deadlift: a második feladat sztenderdjei érvényesek, annyi különbséggel, hogy lefelé nem szükséges kontrolláltan kísérni a súlyt. A touch'n'go kivitelezés itt sem megengedett.
Kötélmászás: a versenyző állásból indul, és vagy csak kézzel, vagy kézzel és lábbal mászik fel a meghatározott magasságra (5m). A magasságot jelelő jelet meg kell érintenie, aztán visszaereszkednie a talajra. Ugrani sem felfelé sem lefelé nem érvényes.
Jelentkezési határidő: február 17. vasárnap éjfél
Figyeljétek eseményünket, hogy azonnal értesüljetek a legújabb feladatokról, információkról és hírekről:
https://www.facebook.com/events/464458570753723/